منتديات كوردات
نعمة وسلام ربنا يسوع المسيح ،

عزيزي الزائر لا تكتفي بالمشاهدة والرحيل بل إنضم إلينا في منتدى العازفين المسيحيين العرب.

لتتمكن من المشاركة الإيجابية انقر على زر التسجيل للإشتراك المجاني بالمنتدى. إذا كان لديك حساباً فانقر على زر الدخول لتتمكن من الكتابة في المنتدى.

الرب يبارك حياتك

سلام المسيح لكم جميعا طلب خاص من عازفي الجيتار بليزززززز

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل

سلام المسيح لكم جميعا طلب خاص من عازفي الجيتار بليزززززز

مُساهمة من طرف ++MUSICANO++ في الإثنين يونيو 14, 2010 1:45 am

سلام المسيح لكم جميعا lol! guitar guitar cross3
انا سعيد جدا Very Happy Very Happy بوجودي وانضمامي لهزا المنتدي الجميل الخاص بتعليم قواعد الموسيقي الشرقيه والغربيه خاصه ان الموسيقي هي مجال دراستي الاكاديميه ومحور اهتمامي وعملي ايضا ولي طلب ضوروي رجاء فلمسيح فانا اعمل كعازف فردي للبيانو والجيتار بلفنادق والاماكن السياحيه وحاليا انا بلقاهره حديثا للبحث عن اماكن عمل جديده وحاليا اركز علي عزف الجيتار الفردي سواء مقطوعات هادئه او اغاني سواء عربي او غربي ولانني اول مره اكتشف من خلال جوجل هزا المنتدي تالمسيحي الراقي الجميل بجميع من فيه فقد سعدت جدا به فعلا خاصه ان الموسيقي هي محوراهتمامي خاصه الغربي منها وانا حاليا لانني ابحث دائما عن التجديدي بمقطوعاتي music music music music melody melody melody melody melody music music music music
رجاء اي احد لديه اي مقطوعات سواء سلو او سوفت ميوزيك تصلح للعزف الفردي للجيتار او اغاني غربيه سواء قديمه او حديثه ارجو افادتي بها وان امكن وجود النوته الخاصه بها او الكلمات بمصاحبه الكوردات الخاصه بها كاغاني HOTEL CALIFORNIA &THE LADY IN RED&WHEN IM FEELING BLUE&FEEL COLINS&GEORGE MICHEL& SO ONعلي هزا النمط فانا ابحث عن الكلاسيكيات خاصه والسوفت ميوزيك وايضا بعض البلوز كاغاني SAD&TRACY CHAPMAN&لكني لا يتاح لي دائما ايجاد النوت الخاصه بلكوردات فرجاء فلمسيح كل من يستطيع افادتي اكون شاكرا جدا حيث ان هزا مجال عملي وانا بحاله بح-ث الان عن اي مقطوعات جديديه لاضافتها للبروجرام الخاص بلجيتار كما اتمني حيث انني وحيد حاليا بلقاهره ان اكتسب اخوتكم وصداقتكم فلمسيح حيث اهلي بكندا لحوالي 5 اشهر وليس لدي هنا اي اقارب او اصدقاء من سني حاليا وما دمنا كلنا اعضاء بجسد المسيح فاكيد ساعتبركم كلككم بمثابه اخوه واخوات لي سيسعدني زلك ليس فقط لسؤالي عن طلب خاص بلجيتار فانا حقا احتاج لاصدقاء واخوه فلمسيح فاختي بكندا منز 10 اعوام لم اراها واخي الاصغر الوحيد متزوج وببلد اخري حاليا وشاءت الظروف ان ابقي وحدي للان لحوالي العام والنصف للان فارجو ان تكونو لي اخوه واخوات واصدقاء فلمسيح ان امكن سيسعدني زلك حقا كما اود من عازفي الجيتار هنا بمشاركتي الاراء والاقتراحات وايضا ان نكون اصدقاء واتمني لكم جميعا كل فرح وسلام ونجاح فلمسيح وازكروني جميعا رجاء بصلواتكم حيث احتاجها بشده نظرا لعدم وجود اي من اهلي بجواري حيث انني بمجال عملي غالبا ما كون بمفردي اي مدير نفسي واحتاج من وقت لاخر بمجالي التوجيه والاستشاره بلتاكيد كي استطيع ارضاء مختلف الازواق فمجالي يحتاج باستمرار للتجديدي والتنويع واستشاره الاصدقاء والاخرين دائما واسف لاطالتي وسانتظر منكم ايه افادات وايه صداقات ستسعدني وشكرا
++MUSICANO++

رد: سلام المسيح لكم جميعا طلب خاص من عازفي الجيتار بليزززززز

مُساهمة من طرف maikel talaat في الخميس يونيو 17, 2010 12:15 pm

هاى++MUSICANO++

انا بعزف جيتار وعندى شويه مقطوعات صغيره انا يعنى مش بروفشينال جيتار

بس انا حاليا جيتارى مكسور كمان اسبوعين والى حاجه اكون صلحتو وانزلك المقطوعات

واحنا هنا كلنا فى المنتدى اخواتك واصحابك وربنا معاك guitar
maikel talaat

مُساهمة من طرف ++MUSICANO++ في السبت يونيو 19, 2010 5:07 am

سلام المسيح معك اخي مايكل طلعت
اشكرك للرد علي سؤالي ويا ريت لو انته متواجد بلقاهره انا محتاج جيتاره تكون فولك اكاوستك واهم حاجه تكون صوتها قوي ورنان وانا ذهبت لتوكيل ياماها من اسبوع بس ملقتشي الحاجه اللي ترضيني حسيت الجيتارات اصواتها مكتوم & معايا جيتاره ساميك صوتها اعلي من الياماها ومش بتتوصل بسماعات او ليها اكولايزر لتغيير الاتصوات وانا لاني عزفي اعلبه فردي محتاج خلال فتره وجودي بلقاهره جيتاره صوتها عميق تصلح للكوردات والاغاني الغربي ولعزف المقطوعات الشرقي المختلفه فيا ريت لو تقدر تساعدني فلنقطه دي اكون متشكر جدا وفيه الاخ ماريو هنا عارض جيتاره اكوستك اش بس انا معنديش فكره غن الماركه دي لاني بروفيشناتل وتعاملي دايما فلياماها او الساميك دي ماركه كوري كش كنتشره اوي فمصر وده رقم موبايلي لو امكنك نتواصل مع بعض
012 52 52648 او يمكنك فقط مراسلتي هنامن فضلك حيث انني حاليا بلقاهره اشعر بوحده لان اهلي بكندا فتره 5 اشهر قادمه ولي هنا للان خوالي 20 يوم لككني لا اعرف اي احد هنا وبلطبع كتير بحس بخنقه اشكر لك اهتمامك بمساعدتي وارجو تسمخ لي ان ننكون اخوه واصدقاء فلمسيح لانني فعلا افقتد اخوتي جدا البعيدين عني بشده واخيرا اشكر لك محبتك وربنا يبارك حياتك وسلام المسيح ومحبته تكون معك دائما وبانتظار اي رد منك دائماولو مجتاج اي مساعده فلجيتار فقط ابلعني وسيسعدني زلك فعلا وسلام
اخوك فلمسيح /جورج الفونس ++MUSICANO++
THKS &+GOD BLESS UR LIFE+ BrotherMIKEL TAL3AT guitar guitar guitar melody melody guitar guitar
++MUSICANO++

مُساهمة من طرف maikel talaat في الأحد يونيو 20, 2010 3:55 pm

شكرا جورج على الكلام الجميل الى انت قلتو ده بص يا جورج انا مش من القاهره انا من الاقصر ودى نبعد 9 سعات عن القاهر بنسبه لنوع الجيتار الفولك الاكوستيك الى انت عايز تشتريه فى ماركه اسمها ( اوفيشن ) دى فولك اكوستك جامده جدا دى انا عزفت بيها المايك بتاعها جامد موت وصتها زنان جدا وانا رقم موبايلى 01077056035 لو حبيت تسال عن اى حاجه انا تحت امرك

وربنا يوفقك اما لو انت حابب تركب مايك للجيتار بتاعك الى انت بتعرف بيه وصوتو عاجبك فى واحد بيركب مايكات للجيتارات
وانا تحت امرك guitar
maikel talaat

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة